Sudah Sudahlah Tu AIiff Syukri. Bonda Rozita Akhirnya HiIang Sabar Dan Terpaksa Tegur

Usahawan kosmetik terkenal, Rozita Ibrahim seakan sudah tidak mampu bersab4r lagi dengan tindakan ‘men4gih pubIisiti’ dilakukan anaknya, Datuk Seri Aliff Syukri.

Menerusi perkongsian video berdurasi dua minit dan 29 saat di Instagram, Rozita terlebih dulu meminta ma4f kepada anaknya kerana terpaksa membuat rakaman berkenaan.

Mengakui dirinya sudah letih dan s4kit dada atas perbu4tan anaknya itu, Rozita berkata tidak perlu tunggu wab4k C0vid-19 pun, boleh m4ti kalau tak t4han sangat.

” Assalammualaikum Syukri, mak minta ma4f sangat. Mak terpaksa buat video hari ini, walaupun mak senyum tapi hati mak sakit. Hati mak s4kit sangat. Tak habis satu mas4lah, satu mas4lah. Suka sangat buat mas4lah.

” Selama ni mak tegur pun, kau tak nak dengar kan. Tak pernah nak dengar. Kau tak nak dengar.

” Mak tegur cara baik, mak mar4h engkau, mak j3rit engkau. sekarang dah sehabis lembut dah. mak dah puas WhatsApp macam ni tak betul, macam tu tak betul, kau still (tetap) buat,” katanya.

Kata Rozita, segala mas4lah dicipta anaknya itu secara tak langsung pasti terkait pada dirinya yang dilabel tidak pandai mendidik anak.

” Burvk anak, orang tak cakap kau burvk, orang cakap aku. Orang cakap mak ni yang tak pandai jaga anak.

” Mak bukan tak ajar, tak ada mak yang nak anak dia musn4h. Tak ada. Mak rasa mak dah tarbiah kau dengan cara paling lembut, jagalah maru4h kerana kebaikan kamu Syukri adalah kebaikan mak. Keburvkan kamu Syukri adalah keburvkan mak.

” Kalau betul engkau, mak tak didik dulu, kenapa tak semua adik-beradik tak ikut macam itu. Bukan mak tak didik, mak dah cakap dah. Sekarang kau buat lagi, lagu mnangis. Lagu mnangis kau, berd4rah-dar4h tu kenapa?

” Apa yang d3rita sangat? Somalia ke, Utupia kebulvran ke, berapa banyak nikm4t yang Allah beri pada kau. Tak nampak ke?

” Tak payahlah berlagu-lagu Syukri, semua orang tahu suara engkau tu tak sedap. Dan tak sedap pun, tak payah berlagu-lagu.

” Nak bagi faham, macam mana kalau engkau cakap buruk A, B, C dan D, orang cakap Syukri untuk niat nak jatuhkan kau, sebenarnya memang kau yang pilih jalan jatuh. Sebab apa tau, memang kau suka orang kec4m. Mas4lahnya perangai kau tu, terpalit dekat mak,” katanya.

Justeru, bagi memastikan tegurannya kali ini sampai kepada anaknya, Rozita berkata tindakan memuat naik video komen itu menandakan sudah tiba untuk dia bersuara.

” Kalau mak tak tegur, kau tak dengar. Sekarang mak letak di Instagram mak, letak di media sosial supaya kau tengok bahawa tak semua benda orang suka apa yang kita buat.

” Jangan suka dengan hin4an orang, hanya untuk nak dapatkan pubIisiti. Cukuplah tu. cukuplah, Syukri dah ada segala-galanya. Syukri tak d3rita pun, apa orang cakap tu, kita jangan cakap orang kec4m kita, d3ngki kita, tak.

” Sebenarnya apa yang kita buat itu, yang kita dapat. Dengar baik-baik Syukri, sudah lah lagu tu, mak bukan niat nak jatuhkan kau tapi sebab mak sayang

” Dah tak tau nak komen macam mana lagi dah. Bukan mak tak nak nasihat, mak dah gagap dah. Kalau kau nak mak panjang umur, kau nak mak hidup aman, tolonglah menjadi seorang profesional.

” Bukan lagi menyanyi, sebab Syukri bukan artis dan tak perlu pun nak menunjukkan benda yang merapu-rapu, sesuai dengan umur dan lagi satu mak pesan tolonglah kasihan maru4h kami semua,” katanya.

Tidak ketinggalan, Rozita juga menitip pesanan khusus buat anaknya dengan meminta supaya Aliff menjaga maru4h ibu bapa, adik-beradik dan anak-anaknya.

” Bukan diri sendiri, tetapi, pandang maru4h kami semua. Siapa? mak ayah, adik-beradik dan anak-anak kamu, Syukri. Mak sayang kamu.

” Mak minta maaf banyak-banyak. Mak terpaksa buat komen secara terbuka kerana sampai masa mak bersuara, “ katanya mengakui betul-betul mar4h dengan sikap anaknya.

Menerusi perkongsian video menyentuh perasaan itu, ia sudah ditonton lebih 180,000 kali oleh warganet, dengan lebih 2,000 komen ditulis.

Rata-rata komen daripada warganet itu sangat bersimpati dengan Rozita dan begitu memahami perasaannya sebagai ibu yang hatinya sudah dis4kiti dan terluk4.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Yang Baik-Baik Sahaja Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : hmetro

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*