Anak Kejutkan Dia Tak Bangun, Isteri Muz Boboy MeninggaI Dnia Ketika Tidur

Selepas vokalisnya Naqiu menyertai program Gegar Vaganza musim keenam (GV6), nama kumpulan Boboy yang popular sekitar tahun 2000 kini kembali menjadi sebutan peminat.

Namun ketika Naqiu ke depan membawa nama Boboy kembali ke persada industri muzik, sebenarnya ada kisah menyayat hati dilalui salah seorang anggota band itu.

Kehidupan pemain gitar Boboy, Muz atau nama sebenarnya Mohd Muzaffar Nordian bagaikan tidak bermakna selepas diuji dengan kem4tian isteri tersayang secara mengejut pada 9 Mei lalu.

Bercerita kepada mStar, Muz berkata detik yang masih segar dalam ingatannya itu berlaku pada hari keempat umat Islam berpuasa Ramadan lalu iaitu kira-kira 10 minit sebelum waktu berbuka.

” Ya, betul saya kini seorang bapa tunggal kepada tiga orang anak yang berusia dua, empat dan enam tahun. Ar-wah memang tak sakit apa-apa. Ketika itu kami pulang bekerja seperti biasa, pergi ambil anak-anak kemudian dia balik masak untuk berbuka puasa.

” Waktu itu dalam pukul 7.10 malam. Selepas menyediakan juadah berbuka, dia tiba-tiba masuk ke bilik untuk berehat. Ketika itu saya berada di dapur buat air untuk berbuka.

” Kemudian saya minta anak panggil ibu mereka… anak kejutkan dia tak bangun. Apabila saya sendiri pergi kejutkan, saya tengok dia dah tak sedarkan diri,” katanya kepada mStar.

Tambah Muz ketika itu dia sudah merasai ada sesuatu yang tidak kena terhadap isterinya, Noor Shafinaz Mohd Ramli.

” Waktu itu perasan saya dah rasa lain. Saya check nadi dah tiada dan badan dia pun sejuk… saya segera hubungi ambuIans.

” Walaupun macam-macam yang pihak hspital lakukan selepas mereka sampai, saya seperti dah tahu dia sudah tiada,” ujarnya yang kini bertugas sebagai seorang penjawat awam di Putrajaya.

Kata Muz, kehilangan mengejut isterinya yang tidak pernah didiagnos dengan apa-apa pnyakit sangat memberikan kesan terhadapnya sehingga membuatkan dia hilang arah dan hampir berdepan kemurungan.

Malah Muz mengakui, kehidupannya menjadi tidak terurus dan dia gagal menguruskan ketiga-tiga anaknya itu dengan baik.

” Saya betul-betul terkejut… jadi hilang arah. Anda takkan pernah dapat bayangkan betapa saya Iost ketika itu. Saya hampir kemurungan. Mujur ketika itu Shah (seorang lagi pemain gitar Boboy) ada dengan saya dan dialah yang beri kekuatan sejak ar-wah isteri pergi buat selamanya.

” Dia dan isterinya selalu beri semangat untuk saya teruskan kehidupan demi anak-anak. Jujur saya cakap, kalau mereka tak ada mungkin saya dah pergi ke hspital giIa.

” Bulan pertama saya jaga anak-anak keseorangan, semuanya jadi kelam-kabut, tak boleh nak control apa-apa pun. Bayangkan tiba-tiba saya nak kena catch up semua benda… bangun pagi, siapkan anak-anak selain berdepan kerenah mereka lagi.

” Tetapi Alhamdulillah, keadaan sekarang semakin baik dan kembali normal, saya dah boleh uruskan semuanya sendiri. Tak ada masalah pun untuk saya jaga ketiga-tiga anak saya,” katanya.

Menurut Muz, kerinduan terhadap isterinya masih menebal dan hanya tatapan gambar kenangan serta baju yang dipakai ar-wah isterinya buat kali terakhir menjadi pengubat rindu terhadap cinta hatinya itu.

Muz kini bapa tunggal kepada tiga orang cahaya mata. Shah Boboy (kanan) antara individu yang memberi semangat buat Muz.

” Masa awal-awal tu memang anak-anak selalu bertanya mengenai ibu mereka, tapi saya tak boleh nak jawab. Anak saya yang sulung itu memang faham dan yang umur dua tahun ni pun seperti tahu saja apa yang berlaku.

” Perasaan rindu itu sentiasa ada. Sampai hari ni pun perasaan itu masih sama. Malah saya masih simpan baju yang dipakai ar-wah pada hari terakhir dia meninggalkan kami. Setiap kali rindu, saya akan pegang baju itu. Begitu sajalah cara saya mengubati kerinduan padanya selain menatap gambar.

” Barang-barang ar-wah juga masih ada… ia tidak berusik dan saya memang nak ia berada di situ,” ujarnya.

Menurut Muz, hasil bdah siasat mendapati kem4tian isterinya akibat srangan jntung.

Muz dan Noor Shafinaz berkahwin pada 13 Mac 2010. Ar-wah juga merupakan kakitangan kerajaan.

Hasil perkongsian hidup, pasangan ini dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Keisha Nur Zahra Alya, 6, Muhammad Mikhail Azfar, 4 dan Muhammad Mifzal Aariz, 2 tahun.

Apa Kata Anda? Dah Baca Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih.

Sumber : mstar

Kredit : Instagram thisisnaqiu

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*