‘Seumur Hayat Saya Belum Pernah Lagi..’ – Isteri AIi Puteh Meluahkan Kata-Kata Ini Slepas Ditvduh Macam2

Istri kepada pelawak Ali Puteh, Melati Fitri Abdullah meluahkan rasa sdihnya apabila menerima ftnah yang menyatakan dia dan suaminya memiliki anak Ivar n1kah.

Mnerusi laman sosial Instagram, Melati berkongsi catatan sedih sebagai penjelasan dan penafian terhadap t.ohmahan yang diberikan.

” Sejaha.t-jaha.t ibu, ibu tak pernah buat seperti yang dihangat-hangatkan sekarang ni.

” Ibu hanya manusia biasa yang tidak lepas dari khiIaf tapi janganlah sampai menftnah ibu, anak-anak dan keluarga ibu sampai begitu sekali.

” Memang ibu akui, ibu sedih sangat, 9 bulan ibu kndungkan anak-anak, susah senang hanya ibu yang tahu, sampai hati orang nak berkata begitu.

” Seumur hayat ibu belum pernah lagi ada ank h4ram,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Melati turut tampil mempertahankan Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan apabila ada yang membuat tvduhan meImpau yang tidak berasas.

” Dan sejahat2 suami ibu, dia bukanlah seorang yang k3jam. Biasalah manusia mana ada yang sempurna.

” Tapi janganlah kerana nila setitik, rosak semuanya. Janganlah sebab korang bnci suami ibu, korang ftnah, hin.a, c.aci m4ki dia macam tu.

” Cukuplah, cukup. Bagilah kami sekeluarga hidup dengan tenang tanpa c.acian, mak1an daripada kalian semua. Kami sekeluarga tak gnggu pun hidup korang semua.

” Yang paling sedih, korang cakap anak syurga ibu tu,” jelasnya lagi.

Melati memaklumkan ibunya turut bersedih melihat nasib yang menimpa mereka sekeluarga dan mahu membawa perkara ini ke muka pengadilan.

Malah, dia sedia memaafkan orang yang membuat ftnah tersebut jika si pelaku datang bertentang mata dengannya.

” Korang dah berjaya mengalirkan air mata mama ibu sedangkan anaknya sendiri pun susah nak mengalirkan airmatanya. Tahniah!

” Ibu boleh memaafkan sekiranya pelaku berjumpa dengan ibu. Tak apalah, biarlah kes ini ibu serahkan pada kepada pihak poIis untuk selesaikan,” ujarnya.

Untuk rekod, Melati dan Ali berkahwin pada Mei 2016.

Hasil daripada perkahwinan tersebut Ali dan Melati dikurniakan tiga cahaya mata isitu Sharifah Nur Aaira Qaireen, 3, Sharifah Nur Ainul Mardhiah yang meninggI dnia selepas tiga bulan dilahirkan akibat komplikasi jantung serta Syed Umar Iskandar pada tahun lalu.

Terdahulu, pemilik akaun Instagram yang melmparkan kata-kata hin.aan termasuk menyamakan pelawak Ali Puteh dengan bngsa Yahvdi akhirnya berjaya ditemui pada Sabtu.

Ali atau nama sebenarnya Syed Ali Mubarak Syed Mohd Ridzuan, berkata individu tersebut memberi alasan bahawa akaun Instagram telah disalah guna orang lain sehingga melakukan penghin.aan kepada dia dan keluarga.

Bagaimanapun pelawak berusia 32 tahun ini hanya menyerahkan kepada pihak poIis untuk tndakan lanjut.

” Ok dah jumpa tadi… katanya bukan dia yang buat, ada orang lain yang guna Instagram dia untuk menghin.a saya dan keluarga. Jadi, saya serah pada poIis saja.

Ali berkongsi perkara itu di Instagram miliknya.

” Mereka lebih arif untuk menyelesaikan masalah ini… sabar itu indah. Berdoa pada Allah semoga semua dipermudahkan. Jangan kita semua orang Islam menabur ftnah sana sini.

” Di dunia mungkin terlepas tapi di akhirat tak kan terlepas… tak apa, jangan kita balas. Allah akan balas,” kata Ali yang memuat naik status itu di laman Instagram miliknya.

Pada Jumaat lalu, adik kepada Allahyrham pelawak Abam Bocey itu bengang dengan tndakan seorang ntizen yang melmparkan kata-kata hin.aan terhadapnya dan keluarga di laman Instagram.

Menurut Ali, individu berkenaan secara berterusan menggnggu di ruangan Instagram dengan pelbagai c.acian termasuk menyamakannya dengan bangsa Yahvdi.

Justeru itu, Ali meminta bantuan pengikut mencari pemilik akaun itu dan menawarkan ganjaran wang tunai kepada mereka yang berjaya mengesan individu berkenaan.

Dalam pada itu, Ali turut berkongsi status mengatakan setiap apa yang terjadi merupakan ujian Allah buat dirinya untuk berubah ke arah yang lebih baik.

” Kadang-kadang sesuatu yang jadi itu Allah bagi ujian untuk kita. Ujian untuk kita berubah dan terus berubah ke arahnya. Reda dengan apa yang terjadi.

Terdahulu Ali meminta orang ramai bantunya mencari individu yang melmparkan kata h.inaan kepadanya.

” Jangan difikirkan hin.aan dan c4cian manusia. Jalan terus kepadanya… Insya-Allah Allah bersama kita,” tulisnya.

Mnerusi laporan mStar pada Rabu, Ali berkongsi perkembangan kes sman menyaman membabitkan dirinya dan Nor Hidayah yang berlangsung di Mhkamah Sesyen Kuala Lumpur.

Dalam perkmbangan terbaharu itu, Ali meluahkan rasa lega kerana dapat merasakan ada sinar untuk dia dan keluarga di sebalik konik yang berlaku sejak kematian abangnya, Abam Bocey.

Sumber:mstar dan gempak

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*